Happinez abonnementen user journey

Happinez is een toonaangevend tijdschrift in Nederland op het gebied van spiritualiteit en geluk.

Jaar — 2022
UX Research
Data Analyse
UX / UI Design
Visual Design

Challenge

Een belangrijk onderdeel voor Happinez is de verkoop van abonnementen. Echter voldeed de oude versie niet aan de verwachtingen van gebruikers.

Ik heb daarom de uitdaging gekregen om de conversie te verhogen voor deze user journey.

Approach

Ik heb een sitemap gemaakt en daarover data geplot vanuit Heap Analytics om alle mogelijke funnels in kaart te brengen. Naast deze data heb ik ook user recordings en heatmaps geanalyseerd om vervolgens design verbeteringen in kaart te brengen en te prioriteren.

Het onderzoek heb ik gepresenteerd richting de betrokken stakeholders, hierbij heb ik direct de vervolgstappen afgestemd.

Ik heb vijf uiteenlopende concepten bedacht als mogelijke designrichtingen. Na enkele iteraties heb ik één concept verder uitgewerkt in Figma en omgezet tot een werkend prototype.

Outcome

Ik heb ervoor gekozen om gebruik te maken van een video om meer sfeer te brengen op de abonnenten pagina, dit sluit goed aan bij de identiteit en doelgroep van Happinez. Daarnaast laat ik voor de herkenbaarheid visuele elementen van het tijdschrift terugkomen voor een duidelijke connectie.

Verder is de communicatie rondom de abonnementen en proposities verbeterd. Wat als input dient voor een A/B test voor de CRO specialist.

Koffie doen?

Neem contact met mij op.