Psychologie Magazine is een bekend tijdschrift in Nederland dat schrijft over psychologische thema’s zoals persoonlijke ontwikkeling, liefde en gezondheid.
Één van de belangrijkste onderdelen voor Psychologie Magazine is de verkoop van abonnementen. Echter voldeed de oude versie niet aan de verwachtingen van gebruikers.
Ik heb daarom de uitdaging gekregen om de conversie te verhogen voor deze user journey.
Als eerst heb ik een sitemap gemaakt en daarover data geplot om alle mogelijke funnels in kaart te brengen.
Daarnaast heb ik user recordings, heatmaps en eerdere klantonderzoeken geanalyseerd. Alle bevindingen heb ik samengevoegd en overtuigend gepresenteerd richting de betrokken stakeholders.
Op basis van het onderzoek heb ik ervoor gekozen om te focussen op heldere en consistente communicatie. Daarnaast wilde ik de gebruiker op een laagdrempelige manier stap-voor-stap in het bestelproces meenemen.
Ik heb de verbeterde user journey uitgewerkt in Sketch. Bij het ontwerpproces heb ik naast de betrokken stakeholders ook developers nauw betrokken bij het ontwerpproces vanwege enkele technische uitdagingen.
De designs heb ik verwerkt tot een prototype in Invision zodat deze aantrekkelijk presenteerbaar waren.
Het resultaat van de nieuwe designs is dat de economische waarde per abonnee is gestegen met 81 procent.